onsdag 27 januari 2010

Nytt från Highstreet Market

H äromdagen kom det ett paket med lite saker från Highstreet Market, vår favoritshop på Etsy. En liten griffeltavla och två ugglor landade i Malins kök. Såg precis att shoppen hade fått in fler både griffeltavlor och ugglor om ni blir inspirerade. Snabb och bra leverans utan några konstigheter, rekommenderas varmt.



Malins farmor har anat ugglor i mossen sedan tidigt 60-tal, idag finns delar av hennes samling utplacerade lite varstans i hemmet.



Elle Interiör har reflekterat över trenden,


och nu är vi rejält sugna på den ugglelampa som Emma skriver om i sin fina designblogg.



Ho, ho.

2 kommentarer:

  1. Jag blev så glad när jag för nåt år sedan hittade en söt, svart, liten keramik uggla på Larssonslager för 5 kronor. Underbar är den i fönsterkarmen på (just nu) barnens rum. Gillar också din ursnygga lilla samling av smått och gott i köket, Malin. Jag har en liknande med plåtburkar, Kushmiteér mm i mitt kök men har svårt att få det "lekfullt". Det måste jag säga att du är expert på, Malin!
    Kram till er båda och alla söta ungar.
    Ni har en så fin butik. Lite sugen på det stora vita skåpet blir man allt.... kramar Elin

    SvaraRadera
  2. Älskade Elin! Åh så fin ugglan låter, 5 kronor är ett enormt bra fynd! Tänk vad sådana söta detaljer kan göra för hela känslan i ett rum.
    Blev så glada av din fina kommentar. Att du med din stilsäkra och utsökta smak är så generös att överösa oss med komplimanger. Ja, du får rabatt på skåpet om du bestämmer dig för att köpa det;) Många kramar till goa, fina du och goa, fina barnen/Malin

    SvaraRadera