måndag 15 november 2010

Hemma hos Magnus och Leck























Av någon underlig anledning så har inte detta inlägget kommit upp mellan Anna och Calle och Louise och Tom som jag hade planerat. Men så blir det ibland när man är trött och har mycket att göra på jobbet.
Måste ju visa hur fantastiskt, fantastiskt fint min fina vän Magnus bor med sin man Leck på Söder i huvudstaden. Att kliva in i deras lägenhet är som att kliva in i en snygg film inspelad i en snygg lägenhet i New York. Dessvärre var jag inte så bra att fånga hela härligheten med min iPhone 3 (åter igen en liten puff till tomten om vad jag önskar mig i julklapp).

Min stockholmsvistelse handlade mycket om att gå och se Magnus göra sin föreställning Sean-Magnus på Astoria i fredags. Jag är så sprickfärdigt stolt över honom, att se honom leva ut på scenen och sjunga fantastiska kärlekssånger tillägnade mannen (hela den här helgen har handlat om att fira män och pappor!) med burleska, sammetsröda divaner och mysiga vintagelampor som setdesign. Så stämningsfullt och snyggt. Inte konstigt med tanke på att Magnus är en av Sveriges bästa stylister i grunden. Nu håller han sedan länge på med reklam och ligger bakom Skogsberg & Smart som har lyktor, vaser och lampor i snyggt glas som bland annat säljs på NK Inredning och Svenskt Tenn som jag och även Lotta Agaton skrivit om tidigare.

Att han kan sjunga visste jag redan eftersom jag var lika stolt när han var med i Så ska det låta med Agnes och sjöng "Jag diggar dig" så att mina tårar rann.
I söndags bjöd han på frukost och vi låg i hans fina divan och pratade och pratade. Fint.
Tack för en underbar söndag min vän! Kram/Malin

3 kommentarer:

  1. Underbart snygga hem du visar!
    Det är en lyx att komma hem till vänner med personliga hem och bara inspireras.

    Kram Sofia
    Pssst! Fattar inte tomten nu så fattar han väl aldrig ;)))

    SvaraRadera
  2. Hi, hi! Nä eller hur? Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. tack för fina ord. Kram Din Magnus

    SvaraRadera