fredag 7 maj 2010

Loppisar








Hej allihop men mest Helen som har frågat om lite tips på loppisar! Aldrig har det varit så trendigt med loppisar som nu. Därför gäller det att hitta sina guldställen där man fortfarande kan fynda fina saker med potential billigt.
Själv har jag fyra förebilder när det gäller att loppisfynda; Kerstin på Mellby Klockargård där jag tagit bilderna ovan, Nina min kollega vars hem är med i nya Elle Interiör och som jag kommer att lägga upp bilder på här i eftermiddag, Ulrika min vän i inredningsnöd och lust och Ida Magntorn som skrivit Loppisboken. De kommer att tipsa om sina guldställen i separata inlägg framöver, hoppas att ni tycker att det är en bra idé!

Först ut är Ida som var med i gårdagens Metro och tipsade om sina favoriter bland annat Bakluckeloppisarna i Lund och Husie, Suckarnas gång i Simrishamn och Loppisboden i Degerberga. Imorgon lördag kommer hon att ge mer tips på Kulturen i Lund dit hon bjudit in bland annat mig och Ulrika på kafferep. Hon kommer att prata om sin bok, loppisar och loppisfynd. Så efter det återkommer jag med mer tips från Ida.

Mina egna favoriter då? Larssons Lager och Återbruket i Landskrona är outstanding. Mina senaste fynd är just därifrån. Och om somrarna när vi hälsar på min mans syster i Småland åker vi till Älmhult och Ör.
I helgen ska jag ta bilder på mina senaste fynd och visa er!
Kram/Malin

2 kommentarer:

  1. Helena sa...

    Jag håller med, Återbruket och Larsons Lager är toppen, roligt att det kommer mer tips om loppisar.

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  2. Åh Malin, tack! Vad kul! larssons lager har jag utforskat några gånger köpt ett understativ och bricka (som behövs putsas bättre när jag ser din).
    Återbruket, var ligger det? Jag har läst om Framtideni HBG, någon som vet hur den är?
    Kram Helen

    SvaraRadera