tisdag 11 maj 2010









Usch, helgen blev en trött historia, varken jag eller Ulrika kom iväg till Ida Magntorns kafferep. Men vi håller kontakten med Ida genom gemensamma projekt så jag återkommer med fler loppistips från henne. Så här i tisdagsnatten börjar jag känna igen mig själv, sitter och jobbar lite och lägger upp de utlovade bilderna från de senaste loppisfynden här hemma. Både lampan och brickan som blivit ett litet brickbord är fyndade på Larssons Lager för 40 respektive 30 kr. Lampan var i ganska dåligt skick men jag köpte ny svart, tvinnad textilsladd på Byggfabriken och lämnade in den till älskade Ewe i Malmö för renovering. Ewe är pensionerad elektriker som lagar allt i lampväg. För en billig peng. Har ni något i lampväg som behöver fixas så förmedlar jag gärna kontakten. Ewe är guld.
Tavlan gjorde jag av en ram från Myrorna och ett ark med fina svarta knappar från en marknad utanför Paris. Jag köpte även två ark med gröna och turkos knappar som jag ska göra något roligt med.

Såg att Sofia som inspirerar på bloggen Tingelings tillsammans med sin vän Kristin, också bjöd på sina senaste loppisfynd nyligen. Vad är ditt senaste fynd och var fyndade du det? Låt oss göra en lista tillsammans som vi kan utforska i sommar!
Kram/Malin

2 kommentarer:

  1. Det var en otroligt fin tavla du gjort! Vilken rolig idé!

    SvaraRadera
  2. Helena sa..

    Mitt senaste fynd var på Återbruket i Landskrona, två ljusstakar i mässing som har börjat ärja så snyggt, en spegel som jag har i trädgården och en liten vas i grönt, för bara 75 kr tillsammans...

    Kram Helena.

    SvaraRadera