måndag 7 mars 2011

Hemma hos Helena och Mattias

Förra veckan var jag i Stockholm och då passade jag på att träffa bland annat min kära vän Helena som jag tyvärr träffar alltför sällan. Hon och hennes Mattias och deras lilla Matilda bor i en underbar lägenhet nära Odenplan. Ett renoveringsobjekt som skrämde iväg många men som triggade igång Helena och Mattias. Som vanligt när jag är igång med min iPhone i dåligt ljus på kvällen (även om jag fick en 4:a av tomten) så är inte bilderna tip top.
Men det är våningen!
Två fungerande öppna spisar, högthögt i tak, helt fantastiska möbelklassiker och finfina detaljer som de blanka marmorskivor i köket och matt sandstensskiva över de väggfasta skåpen som du ser här ovan. För att inte tala om köksbordet och den infärgade antika mattan.
På Matildas rum hittade jag en urfin mobil med tjocka små fåglar i tunt papper hängandes i fönstret som Helena har köpt i Paris. Och i båda sofforna låg kuddar som Mattias mormor hjälpt till att sy av fantastiska tyger.
Jag var verkligen in real estate heaven!
Tack för en kalasfin kväll vännen.
Kram/Malin

1 kommentar:

  1. Snyggt hem, Malin/Ulrika har inte ni goda tips på roliga affärer, loppisar i Köpenhamn...Jag och Lotte vann en weekend i Köpenhamn, vi behöver tips.

    Kram på er Helena.

    SvaraRadera