söndag 25 april 2010

I dagens tidning





N i som följt bloggen kanske minns att en tidning skulle komma till vårt hus och göra reportage angående utställningen Husen i Borstahusen på Pumphuset. Nu har HD och Landskrona Posten har varit här och slagit ett slag för att bo i Landskrona. Kul! I eftermiddag ska jag ut och rensa upp lite på vår bakgård. Det är synd att kalla den för trädgård även om vi försöker göra den lite grönare. Min vän Tora som är stadsplanerare och även ritar trädgårdar hjälpte oss förra året att lägga upp en plan. Någon som vet varför en växt som murgröna som borde växa som ogräs inte verkar trivas och skapa den gröna vägg som vi ser framför oss? Helena, är inte du väldigt bra på trädgård?
Kram/Malin

8 kommentarer:

  1. Helena sa...

    Har kommenterat men det har nog inte kommit fram, jag gör ett nytt försök.
    Om jag är duktig på trädgård det vet jag inte, men det är mitt stora intresse, kommer därifrån nu. Behöver du hjälp? Murgrönorna kanske behöver lite gödsel, kogödsel...Mina växer och växer, ibland kan man få tag på sorter som inte är så frodiga, du har väl köpt perenna?
    Så fint reportaget var i tidningen.
    Kram Helena.

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha en vän som Tora. Vet inte vad jag ska göra med min bergiga tomt här uppe i Åre. Kul med reportaget, synd att HD inte ges ut här uppe.

    SvaraRadera
  3. Anna, tack för att du sprider glädje!

    Helena, ja, jag behöver nog hjälp och kogödsel låter som en bra start! Jag hoppas innerligt att de var perenna men kan inte tro annat då jag köpte dem på Lödde Plantskola och uttryckligen sa att jag skulle plantera dem längs ett staket för att skapa en grön vägg. Men vi kan ju prata mer om det när vi väl får till vår vinkväll;) Nu i maj ska det bli av.

    Sofia, ja, Tora är guld värd! Det låter i och för sig fantastiskt med en bergig tomt i Åre tycker jag. Jag kan be henne ge några spontana tankar utifrån den beskrivningen om du vill!
    Kram till er alla/Malin

    SvaraRadera
  4. Fina fina Malin! Köpt såklart tidningen igår. Och lilla Ella... naww!

    Vi får snart ha en date igen!
    Färgkod kommer, ikväll!

    Puss

    SvaraRadera
  5. Hej...

    Du har alla gånger fått perenna, Lödde plantskola kan sin sak.

    Mvh Helena.

    SvaraRadera
  6. Fin artikel det var Malin! Kram Helen

    SvaraRadera
  7. Malin, jag ser verkligen fram emot Toras besök hos oss på tis :) Kan även jag behöva en massa massa tips för min nuvarande djungel.

    Ja behöver ni en massa grönt e det bara komma att hämta :)

    Kramis

    SvaraRadera