onsdag 15 september 2010

Dagens andra blickfång


Idag äter jag vindruvor från svärmors trädgård på fatet "Kastehelmi" som designades redan 1964 av Oiva Toikka. Eftersom han firar 50 år som designer för bland annat Arabia och Iittala finns nu kollektionen "Kastehelmi" med glasfat och glasskålar åter att köpa hos Iittala. Tänk att de fina dropparna som utgör designen egentligen var ett sätt att täcka de märken som blev när man pressade glaset. Så bra det kan bli när man fokuserar på lösningar istället för problem!
Och ja, jag är helt såld på Hipstamatic! Fast den har en tendens att strula för mig. Så otroligt nimt att bilderna blir så där snygga utan att man behöver vara kunnig i efterbearbetning. Eller kunnig i att fotografera överhuvudtaget!
Kram/Malin

2 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen, du tar jättefina kort, fast du inte tycker att du är kunnig.

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  2. Jag har en med. Fast den gröna. Och skålar. Och asietter. Allt blir fint på dem. Sen tycker jag du är en duktig fotograf. Så de där sista meningarna förstod jag inte. Kanske skrev du fel. Kanske ska vi radera dem.
    /chantelagen.wordpress.com

    SvaraRadera