måndag 27 september 2010

Lycka


När jag fick Ella blev fyrklöver på något vis hennes lilla symbol.
Mamma hade kvar ett gammalt barntäcke med fyrklöver på. Min kära vän Frida kom med ett bedset till Ella som hon hade tryckt fyrklöver på. Holly's startade och jag köpte plötsligt pyjamas och kläder med fyrklöver på. Och när jag skulle göra Ellas bok så blev även den med fyrklöver.
Nu ser jag fyrklövern som en liten symbol för lycka och välgång till båda mina barn. Därför har jag vid två tillfällen blivit själaglad över att ha hittat riktiga små fyrklöver. En gång på en picknick i Borstahusen och en gång under en filminspelning i Stockamöllan.
De har pressats i en tjock bok länge, länge och i helgen ramade jag in dem. Den lilla är Petters och den stora är Ellas.
Kram/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar