tisdag 11 januari 2011




Hemma håller jag som bäst på att slutföra den omrokad som vi påbörjade i somras. Ella fick vårt sovrum på ovanvåningen, jag och Fredrik flyttade ner till kontoret, och kontoret flyttade in där barnen haft lekrum. Det har riktigt kliat i fingrarna hela hösten att få tänka och jobba igenom inredningen ordentligt. Men tiden har inte riktigt räckt till.

Däremot i mellandagarna fanns plötsligt tiden och lugnet som behövdes och jag spenderade ett par dagar med att rensa bort och hitta en lite lättare, renare och ljusare stil.

I mitt jobb har jag turen att få fina illustrationer upptryckta. Till exempel den underbara illustrationen ovan som Christina Drejenstam gjorde i somras till modeagenturen JayMJay. Nu sitter den inramad och fin i mitt vardagsrum.

Kram/Malin

Ljusstakarna är från Nordal inköpt på TyraStina men finns också att köpa på webben hos Stil Inreding & Design, Tove Adman och de två främsta är loppisfyndade på Larssons Lager och i Paris.


3 kommentarer:

  1. Vad snyggt, det är väl vackert och samla saker och sätta de i grupp, häftig bild.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tack Helena! Hoppas att allt är bra med dig och att butiken går som tåget. Kram/Malin

    SvaraRadera
  3. MEN vad fint!! Och ljusstakarna... Och sänggaveln målad på väggen! Christina är så duktig! (Och en gammal klasskompis till mig. :-) / Frida

    SvaraRadera