måndag 10 januari 2011

Smiley Vintage
































En vän till en vän startade för två år sedan klädmärket Smiley Vintage. Vissa av bilderna ovan är från ett kafferep som jag blev inbjuden till när de öppnade sin shop på PUB i somras. Sedan dess har jag varit på väg att skriva om märket här på bloggen men annat har kommit i vägen.

Förutom att kläderna är superfina och helt unika i sin stil så handlar Smiley Vintage om återvinning. Och det gillar ju jag skarpt. Märkets affärsidé är att sy om utvalda vintageplagg och ge dem ett modernt snitt. Klänningar, cardigans, kjolar, blusar och accessoarer. Har själv siktat in mig på ringen som är en fin uggla. En kompis hade den på fingret sist vi sågs och den är verkligen urfin! 

Vi sålde Smiley Vintage-klänningar i vår shop, men eftersom varje plagg är unikt, är det också svårt med storlekarna. Så nästa gång du är i huvudstaden, ta en sväng förbi PUB eller Plezuro och prova. Jag tror att du kommer bli lika förälskad som jag.

Och på tal om vår shop så har vi nu, ett år efter vår start, tagit det definitiva beslutet att dirigera om all trafik hit. Till bloggen. Shopen har vi inte haft tid med på väldigt, väldigt länge. Det var ett examensarbete på IHM som låg till grund från början. Att skriva en affärsplan och skissa fram ett affärskoncept. Som blev vintagemöbelshopen Mvh/Borstahusen. Vi gillar fortfarande idéen väldigt mycket. Och som tur är finns det idag många välfungerande webbutiker med liknande koncept som man kan vända sig till. Till exempel Enkla Ting och Butik Lanthandel.

Men tiden att driva en shop och ett företag med möbler som ska renoveras, bilder som ska fotograferas snyggt och sedan in och programmeras, finns inte i våra liv just nu. Med heltidsarbete, familj och andra små projekt som vi håller på med. Vi får se om den kommer upp på tapeten igen.

Blogga fortsätter vi däremot att göra. Det har blivit en riktigt rolig vana! Nästan som ett litet beroende.
Och det har vi alla er läsare att tacka för. Tack snälla för att ni hänger med oss!

Kram/Malin

PS! Den gröna klänningen jag har på mig på bilden ovan kommer alltså från Smiley Vintage. Älskar den!

1 kommentar:

  1. Malin!

    Så roligt att se dig (som hastigast och stressigast) i morse. Skönt att få "kramma" om dig :) Och så roligt med fotot. Så fina de var våra små töser. Och är.

    Den där kavajen. Till jeansshortsen. I want! Skickar de? Har de webbshop? Skall kolla upp. Fast frågan är om den finns kvar nu. Nej. Med högst sannolikhet inte, va? Skulle kunna tänka mig en klänning också. Eller två. Du var så fin i din i höstas. Finfin.

    Puss på dig! /Elle

    SvaraRadera