onsdag 31 mars 2010


















M erci var precis så bra som jag önskade. Möbler, tyger, glas, köksgeråd, vaser, ljusstakar, ljuskronor, lampor, accessoarer, skor, kläder och obscent mycket inspiration inrymt på tre våningar med ett underbart litet bokcafé ut mot gatan.
Butiken är känd för att vara i ständig förändring och temat för i vår är Liberty Floral. Mercis Creative Director Marie France Cohenallt har designat en helt egen Mercikollektion i de tidlösa tygerna; bikinis, kuddfodral, vaxduk, tygservetter, armband, klänningar, förkläden och barnkläder. Senast 2008 var det en del märken såsom Acne, Open Cermony och Nike som använde sig av Libertyblommorna till sina plagg och skor vilket Agnes B på Rodeo skrev om här. Kolla in hennes länk till E-bay om du vill köpa tyg och sy något. Själv har jag en blus från Acnes kollektion det året, en riktig favorit i garderoben.

Och nu verkar det vara Liberty Floral-feber igen. I en annan butik i Paris hittade jag ett par ursöta Bensimon för barn i ett av de blommiga mönstren av Tana Lawn. På Merci handlade jag ett armband och 2 meter tyg till vaxduk i mönstret Brown Yellow Pepper. Kommer att bli så fin på trädgårdsbordet i sommar!
Är du nyfiken på kollektionen, kan du se och köpa den över nätet här.
Kram/Malin

3 kommentarer:

  1. Åh, vad underbart. Vill åka till Paris bara för att besöka Merci!

    SvaraRadera
  2. Älskade, älskade Liberty. Lite dyrt men åh så underbart! Jag gjorde faktiskt en beställning på Liberty-tyger för några dagar sedan, från en sida i Danmark, att sy kuddar i till Fillis säng. Vilket sammanträffande. Nu vill man ju bara inte gärna sy fel, och eftersom jag får erkänna att jag syr mer på känsla än teknik så gäller det att hålla tungan rätt i mun ;) Men, men jag har en del bra ideèr. Hoppas bara det blir så bra som jag tänkt mig, hihi.

    KRAM Elin / "Elle" (som jag tänkte börja kalla mig på nätet) (har en liten blogg på gång. Kanske. Vi får se.... ) ;)

    SvaraRadera
  3. Sofia: Ja, jag skulle kunna spendera all min tid och mina pengar där!
    Elle: Du har fantastiska idéer! Kuddarna kommer att väcka ha-begär känner jag redan;) Ser mycket fram emot din blogg, din inspiration, dina tips och idéer. Börja nu!

    SvaraRadera