måndag 1 mars 2010

New York, New York











Jag har varit ett fan av New York-designern Kate Spade sedan sent 90-tal och har både en väska och ett babyalbum från hennes kollektioner.
Nu har hon och hennes man tydligen sålt företaget, du kan läsa mer om paret i New York Magazine, vilket gjort att de senaste sakerna därifrån inte varit så lyckade stilmässigt enligt min smak. Men Kate och Andys stil gillar jag skarpt. Hittade detta inredningsreportaget på min nyfunna New York-blogg Habitually Chic. Här kan du också läsa mer kuriosa om Zebra-tapeten i badrummet hemma hos Spades. Otroligt bra blandning av tips, bilder och ovärderlig inredningskunskap. Väldigt chic indeed.
Nu är allt som saknas i mitt liv en resa till New York igen. Kanske jag och Ulrika ska åka dit tillsammans snart! Har du några speciella New York-favoriter du vill dela med dig? Kram/Malin

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Vill bara först säga att du har en jättebra bloogsida, besöker den ofta.
    Har aldrig varit i New York, skulle inte tacka nej till det, fina inredningstips det är på bilderna. Läste för ett tag sedan, om att du och någon skulle tänka sig att sitta över inredningstidningar och snacka och ta ett glas vin och ge varandra goda tips, Startar ni något sånt, mycket intresserad. Bor i Asmundtorp och älskar mitt hem och trädgård......

    SvaraRadera
  2. Helena sa...
    Härliga bilder, har aldrig varit i New York, skulle gärna åka dit....Läste ett gammalt inlägg om att sitta ner och titta i inredningstidningar över ett glas vin låter hur mysigt som helst, skall ni börja med sådana träffar, är jag en inreding/trädgårdstokig tjej från Asmundtorp som gärna hänger på.....

    SvaraRadera
  3. Hej Helena! Så roligt, då får vi ta och starta sådana! Återkommer här på bloggen om detta. Fler som är intresserade? Kram/Malin

    SvaraRadera
  4. Jag är med! Inte lika kul att göra det själv här i Glumslöv!
    Och en resa till NY planeras här hemma, för att hälsa på bror min.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  5. Helena: Tack för dina fina ord!
    Helen: Åh så roligt! Både att du vill vara med på vinläsarkväll och att du ska till Johan i NY! Då ska du inte missa blåbärspannkakorna på Mercer Hotel på Mercer Street eller en drink och sedan steak på Pastis i Meatpacking district. Kram/Malin

    SvaraRadera