tisdag 12 oktober 2010


















The City Sage skriver dråpligt och fantastiskt roligt till Diane von Furstenberg, som om de vore väninnor, appropå att Diane och hennes hem porträtteras av James Merrell i InStyle UK.
Hon har inredningshumor den tjejen. The City Sage alltså. Ja, Diane också med tanke på hennes härliga, extravaganta stil.  
    Brukar även fnissa åt Maria Soxbos blogginläggHusligheter. Gillar att hon skriver om inredning på djupaste allvar men med en stor portion humor.
   
Vad som också är humor, men på en annan nivå, är det omtalade inredningsreportaget i DN som det redan gjorts parodi på. Liknande reportage i Residence bleknar i jämförelse. Eller kanske inte? Kanske handlade det om att inredningsreportaget i DN, var publicerat i just DN?

Nu har inte vi ett kök från Gaggenau utan ett från Ikea. Och vi har ingen teppanyakihäll heller. Inte ens induktionshäll, vilket är väldigt korkat av oss. Och jag kan meddela att fast Ida Magntorn så snällt berömde vår hall i inredningsreportaget hemifrån oss i Sydsvenskans Hemma-del i söndags, måste jag erkänna att den aldrig ser ut så i verkligheten. Här hemma ligger det alltid barnskor, cykelhjälmar, vuxenskor och väskor huller om buller. Hängarna är överfulla med jackor, kappor, fleecetröjor och koftor.

Men någon gång då och då, som när Ida och Peter kommer och tar fina bilder eller när vi höststädat som i söndags, så ser det riktigt fint ut i vår hall. Och då är det roligt att visa upp den.
Kram/Malin

Bilder: Ljuvliga höstiga moodboards från The City Sage.

2 kommentarer:

  1. Hej Malin...

    Var hittar du allt, man blir så glad över dina inlägg, man får många goda tips.

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  2. Åh tack Helena! Det är sådana kommentarer som gör bloggandet extra roligt. Det mesta jag hittar snubblar jag över i mitt arbete eller när jag är ute och surfar. Har förmånen att jobba med människor som tipsar mig om allt möjligt, hela tiden. Kram/Malin

    SvaraRadera