söndag 3 oktober 2010

Tapetorama























Ha, ha, jag och teknik fungerar helt enkelt inte. Jag vet inte om det är det nya Blogger-verktyget eller jag men det kom inte ut så många inlägg idag. Sorry för det. De kommer på rad nu istället.
Jag var på nya Tapetorama häromdagen. De har flyttat från mina gamla kvarter vid Klostergatan i Malmö till Södra Promenaden, hörnet mot Djäknegatan, och har utökat sitt sortiment betydligt. Nya och gamla tapeter varvat med ekologisk färg från Farrow & Ball och massor av rolig inredning. Bland annat fantastiska doftljus från Jonathan Adler.

När jag 2002 gick ner för trappan till den källarlokal där Tapetorama höll till innan, för att bläddra bland gamla tapeter och köpa fina glasknoppar till mina garderobsdörrar, var det i särklass den bästa tapetaffär jag varit i. Och det har bara blivit bättre. Roligt när ett starkt intresse och nörderi, utvecklas till en sådan stark affärsverksamhet. Heja Tapetorama!
/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar