lördag 9 oktober 2010

Den röda tråden

























Ikea går som en röd tråd genom många hem.
Företaget gör fantastiska saker, från alla produkter, marknadsföringen och tonläget till diverse koncept. Men på senaste tiden tycker jag att Ikea har varit extra bra. Bilderna från Ikeas satsning Livet Hemma ovan förmedlar verkligen något nytt. Anade att något var på gång i våras när jag såg den här kampanjen.
   I senaste Garderobskampanjen letar de efter Sveriges 25 mest spännande unga modeskapare. Smart. Och jag har redan hunnit sälja både en Expedithylla och två PS plåtskåp på Köp-&-Sälj-delen av Ikeas Livet Hemma som de startat i samarbete med Blocket.
Väldigt smart.
Är du Family-medlem annonserar du gratis.
Kan inte bli smartare.

För att citera Lotta Agaton; "Ikea gör det mesta rätt just nu..."

Själv är jag trött på vårt kök och vill byta ut de vita luckorna till svarta. Vet inte om Ikea har svarta köksluckor? Däremot finns snygga sådana på Pickyliving som gör egna köksluckor anpassade till Ikeas stommar. Samma tanke som Bemz. Också superdupersmart.

På den fina bloggen Tant Johanna hittar du bättre bilder av Carl Kleiner från Ikeas bakbok som jag bloggade om här. Och via Tant Johanna kom jag in till fina Solid Frog som i sin tur tog mig till den här Malmötjejen med fina bloggen Moodboard. Den sista jobbar som grafisk formgivare på Ikea Communications.

Så där ja, ett långt inlägg och en lång rekommendation av bra bloggar som faktiskt hade en röd tråd.
Kram/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar