söndag 15 augusti 2010

CharlieCharlie










Kolla in mina fina vänner Rikard och Charlottes hem hos Dos Family. Och glöm inte kolla in deras företag CharlieCharlie. Charlotte är en grym illustratör som bland annat gjort mönstret för Zoégas Kaffe, en kund jag jobbade med för ett par år sedan. Och Rikard, han är en av de mest kreativa vildhjärnor jag känner. Borgen ni ser på Carls rum i reportaget är en av alla fina saker som Rikard skapar.
Lite kuriosa är att figurerna av Tim Burton även står i min bokhylla som en bröllopspresent från paret. Och i min dotter Ellas rum står en hel samling PEZ-figurer... Superfina att samla på! Dessutom en väldigt bra gå-bort-present.
Kram/Malin

3 kommentarer:

  1. Ha, ha, otroligt roligt. Satt och gjorde gipstummar med Charlotte på en möhippa i lördags och då berättade hon om hennes hem i Dos Family. Jättekul att ni känner varandra. Hon är en underbar människa.

    SvaraRadera
  2. Det är ju faktiskt helt otroligt vad liten världen är! Så roligt. Ja, de är för kära både Charlotte och Rikard. Komiskt var också att en annan läsare här på bloggen bor granne med Jenny Brandts (fotografen som gjorde reportaget) svägerska. Som sagt, världen är liten.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du har lagt in oss här Malin!
    Och vilken jättefin blogg ni har! hit ska jag gå oftare =) tack för fina ord och länkande till oss, hoppas allt är bra med dig och din familj!!! vi ses ju väldigt sällan... trist men borde inte vara omöjligt att få till det när vi är nere någon gång!? =) stor kram charlotte

    SvaraRadera