onsdag 25 augusti 2010

House Doctor







House Doctor har länge gått mig, kanske inte obemärkt, men förbi. Sakerna har alltid varit fina men samtidigt har jag kunnat fynda liknande saker på loppis vilket på nåt vis känns roligare, mer unikt och mer hållbart för vår planet.
Men precis som Emma som klickade med höstens nyheter när hon var på Formex, så har House Doctors senaste möbelkollektion fångat mitt intresse. Dessutom har de börjat producera möbler av återvunna material. Och det är ju bra.

Nu behöver jag snygg förvaring till mitt kontor/läsrum och eftersom jag redan har farmors gamla skåp i ena hörnet behöver jag en lite lättare, mindre möbel att balansera upp rummet med. Gillar både hyllan och plåtskåpet från House Doctor. Har någon sett dessa in real life? Vad tyckte du?
Och så är det det här med återvinning... Har letat på Blocket efter ett plåtskåp eller ett arkiveringsskåp men de flesta är klumpiga och stora.
Har du något tips får du gärna dela med dig!

Tack på förhand!/Malin

3 kommentarer:

  1. Helt klart är House Doctors möbler fina, såg dem på mässan, tilltalar mig också. Plåt är det ju jättemycket nu, flera företag hade det. Inga tips var du kan finna det annars mer än på loppisar kanske.

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  2. Så roligt att höra att du gillade dem på mässan. Jag får helt enkelt ta mig till en butik där de säljs och kika lite närmare. Kram/Malin

    SvaraRadera
  3. hej Malin!

    De är så fina. Jag har ett plåtskåp /arkivskåp. Militärgrönt, men det e rätt stort.

    Men du kan ju kolla på det om du vill, när ni kommer hit

    Kram

    SvaraRadera