onsdag 18 augusti 2010

Nytt sovrum


Bilder från vårt gamla sovrum.




Bild från Tingelings


Foto: Marie Claire Maison

I sommar har vi som sagt flyttat om i vårt lilla hus. Förutom mitt nya kontor/läsrum har vi nytt sovrum. Och det är inte utan att det skär lite i hjärtat. Jag som var så nöjd med vårt spaciösa, härliga sovrum med bjälkar i taket, halvmånefönster och fransk balkong (det lät som en mäklarannons), har fått flytta ner till ett mysigt, men också lite mörkare och mindre, rum ut mot vår trädgård. Vad gör man inte för sina barn!

Eftersom det nya rummet är av en helt annan karaktär än det vita rummet på ovanvåningen har den delikata utmaningen varit att göra det mysigt. Och då var min första tanke att måla en av väggarna i en fantastisk blå färg som jag hittade i ett italienskt inredningsmagasin. Så jag klippte ut en ruta och började min resa runt hos olika färgbutiker för att hitta den rätta nyansen. Jag hade till och med ett Pantone-nummer på färgen jag var ute efter, men det gick tydligen inte att överföra till den färgnyans man blandade i affärerna. Så när jag träffade på en underbar, mjuk grön färg istället så gav jag upp. Och på något sätt tror jag att det var meningen, den passar faktiskt bättre med helheten i huset.

Men så surfade jag in på Sofias och Kristins fina blogg Tingelings och såg precis den perfekta blå färg jag varit ute efter. I just ett litet mysigt sovrum som vårt. Oh well. Det får vara till nästa ommöblering. Och när man ser bilden på sovrummet här ovan med ljuvlig tapet är det inte utan att det kliar i fingrarna efter att få tapetsera istället...

Kram/Malin

2 kommentarer:

  1. Kjære jenter. For en helt fantastisk blogg dere har!!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Och detsamma! Så roligt att få ny inspiration.

    SvaraRadera