torsdag 5 maj 2011

Hemma hos Paola och Niels



















Igår var jag hembjuden till min fina kompis Paola på lunch. Och för ovanlighetens skull kom jag ihåg att ta med mig kameran. Älskar, älskar, älskar hennes och sambo Niels stil. Tänk att hemtrevligt kan vara så satans snyggt. För hemtrevligt är det. Med ett mish mash av Paolas illustrationer, målningar, broderier, Niels möbler som han formger och tillverkar för hand, sonen Askers bilparkering precis vid tröskeln till hans rum och alla deras fynd från när och fjärran. Allt är fantastiskt. Även Niels bröd och Paolas mozzarellasallad. En helt vanlig onsdag.
Och ni som vi vet min jakt på schyssta rottingstolar, snacka om att jag blev avis på deras fining på bilden från balkongen här ovan.
- Jag har två till på landet, grannarna hade ställt ut stolarna på gården för att slänga, så jag tog hand om dom.
Paola, I hate you. Love/Malin

5 kommentarer:

  1. Jag förstår verkligen att du älskar deras ställe! Otroligt vackert, charmigt, hemtrevligt och inbjudande!

    SvaraRadera
  2. lovely place...decorated with love!

    SvaraRadera
  3. Vilket hemtrevligt hem...

    Kram Helena, trevlig helg på er...

    SvaraRadera
  4. Ja vilken härlig mix av möbler och stil. Kul när man har vänner som är intresserade av samma saker som du själv :)

    Trevligt att kika hit - en blogg i närheten. Själv bor jag strax norr om Hbg.

    :)

    Mvh Jenny

    SvaraRadera
  5. Jätte fint och mysigt hem!

    Ha en fin dag!
    Elina

    SvaraRadera