fredag 20 maj 2011

Mia min Mia




Har du inte hittat till Mias modeblogg på YourLife så klicka snabbt in här. Förutom inspiration och mode så får du följa Mia i hennes arbete som frilansstylist. Hon skriver bra och underhållande och har en sådan härligt skön stil! Både som människa, stylist och mamma till två små.

För två år sedan bytte hon Stockholmslivet mot Malmölivet och trivs så himla bra med det. Hon kommer ändå till huvudstaden då och då, i jobbet och för att träffa vänner. Men vill inte bo där.
Inte för att det är dåligt att bo där, utan för att det helt enkelt inte känns hemma. Det betyder inte att hon vill sluta jobba eller sluta göra karriär. Det fortsätter hon med som vanligt. Från Limhamn utanför Malmö.

Vi har pratat om det här Mia och jag. För jag känner precis likadant. Jag älskar Stockholm, mina vänner, möjligheterna, människorna, allt som händer i staden. Men jag vill inte bo där.
Hemma, det är Landskrona. Jag vill bo där. Det betyder inte att jag vill sluta att jobba hårt eller fortsätta min karriär. Tvärtom har jag aldrig känt mig så kreativ som när jag landade i Landskrona. Jag kan jobba med det jag älskar, där jag älskar att bo. Den känslan ger kraft.

Det är 8 år sedan jag flyttade hem från huvudstaden via ett år i London. Och det är 5 år sedan vi valde om Landskrona efter ytterligare ett försök i Stockholm. Jag ångrar inte en dag. Eller jo, dagar som i onsdags känns Stockholm alldeles för långt borta. När man bara vill stanna kvar och hänga lite till.
Men å andra sidan så går det så snabbt att åka upp igen.
Och när jag kliver in genom dörren hemma i Borstahusen och får pussa på mina små kultingar som ligger och sussar i sina sängar. I det fina huset. Precis vid havet. Ja, då kan livet inte bli bättre.

Kram/Malin

Mia och jag jobbar ihop titt som tätt. Vårt senaste arbete är en blogg för ViktVäktarna som jag rekommenderar varmt även om du inte känner att du behöver gå ner i vikt. Superbra, lätta recept och inspirerande mode i alla fall! Collagen ovan är just därifrån.  
Titta in här!

5 kommentarer:

  1. Du är så bra på att skriva! Vill bara läsa mer och mer och mer..
    Härlig är du också!
    Förresten- det är klart att du kan beställa en pom pom vine ;)
    Ha en fin helg.
    Kram tanten

    SvaraRadera
  2. Men Malin! Nu har ju inte du en aning, men sådant här betyder massor för mig att läsa... Jag läser och tänker att då kanske kan det bli bättre en dag. Om bästa du tycker att det går bra borde jag väl också kunna tycka det, tänker jag. Så småningom i alla fall...

    Vi flyttade i all hast, i ett icke genomtänkt beslut tillbaka till staden vi ALDRIG någonsin hade tänkt att bo i igen. Och sen har jag ångrat, vridit och vänt, tänkt att det blir bättre, försökt se fördelarna, tänkt att var sak har sin tid och hållt på. Men fasen jag saknar ju stan så jag nästan dör ibland. Och då tycker jag att det känns otroligt löjligt att jag saknar så himla mycket, det är ju ändå bara en stad men det är hemma där och vännerna och allt. Nåväl, otroligt skönt att läsa att det blev bra för er i alla fall. Tänker att det kanske blir bättre tillslut. Blir lite hoppfull.

    Och Robyn hade varit så himla kul men det verkade så himla osäkert om det skulle funka och nu såg jag att det var utsålt, såklart. Vi är alltid ute i sista sekunden med semesterplanering och så, typiskt nog...

    Och sen är du bara för rar med dina fina hälsningar. Glad blir jag. Alltid.

    Ha finaste helgen.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Malin!
    Först: du är galet fin som postar bilder och skriver så fint om mina boho's. Hur snällt är inte det. Jag hoppar & jublar av tacksamhet! Kram! Kram!!

    Och: visst är Mia cool! Älskar hennes coola boho-rock stil. Och hennes otroligt inspirerande blog. Kul att ni är vänner ... Det förstår man.

    Sen: att läsa om din och din familjs beslut om flytt från Stockholm till
    borstahusen är så härligt! Min man och jag bodde några år i London och såg våra vänner 'gå i pension' från finansbranschen för att flytta till mindre städer och leva ett annat liv. Ett lugnare liv och kunna njuta av allt de inte kunnat då de slet inne i London. Så lovely!
    Nu har jag och maken tänkt på att göra något liknande. Vi vet att vi vill flytta ner till Skåne. Maken göra något helt annat och jag mina smycken. Spendera mer tid tillsammans som familj. Underbart eller hur!? Men ändå så svårt att ta steget; att lämna stan och alla fina vänner och 'börja om' ...
    Du inspirerar mig idag. Så kanske, kanske snart kommer vi neråt.
    Måste fråga-är du/ni från Skåne från början?

    Njut av solen i helgen! Och än en gång tack för fina ord! Kram, u.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att läsa. Jag bor själv i Stockholm sen 8 år tillbaka, men jag börjar så smått längta tillbaks till den lilla stad jag kommer ifrån.. Det är svårt att bestämma sig för att ta steget.. men sånt här gör mig peppad :-)

    Kram Elina

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag känner igen mig! Skulle inte kunna leva utan små besök i Stockholm. Men skulle definitivt inte vilja leva ett liv någon annanstans än här i Åre. Kram på dig!

    SvaraRadera